2016. október 31., hétfő

Szivárvány 660 -heti fonós

A fonalak és gyapjúk festése folyamatban, de amíg valami megszárad annyira, hogy festeni lehessen, mutatok nektek egy kis kézzel font szivárványt.
Hosszú története van, már ha azt nézzük, mennyi ideig tartott befejeznem. Ezt a szöszt fontam a tavalyi Mesterségek Ünnepén, erről fotóm is van (fogalmam sincs, hogy tavaly miért nem posztoltam semmit augusztusban... a Mesterségek Ünnepéről..sem.)
A 100 grammos fonatot 4 nap alatt fontam meg négy többé kevésbé egyenlő részletben, később papírgurigára tekertem őket. Legalábbis hármat, ahogy később kiderült.
Amikor már itthon cérnázni akartam, sehol sem találtam a negyediket. Megnéztem minden zsákot, minden szatyrot, benéztem a polc alá és mögé, és el nem tudtam képzeli mi lett vele..

Amíg az idén nyáron szükségem volt egy orsóra, amin pirosas/rózsaszínes fonal volt, teljesen úgy nézett ki,mint az a merinó/selyem, amin egy ideje dolgozom, ha orsós fonást mutatok. Ahogy elkezdtem letekerni a fonalat egy újabb gurigára, apránként lila, kék és zöld színek bukkantak elő, én meg készen álltam, hogy a fejemet verjem... mondjuk az asztal szélébe, hiszen ez volt az elveszettnek hitt negyedik darab. Ott volt a szemem előtt végig...
Innen már nem tartott sokból cérnázni, és tessék, 660 méternyi kétágú szivárvány- Elég egy méretes kendőre, vagy egy kisebb szövött sálra (valamivel kiegészítve, akár nem is olyan kicsire).

1 megjegyzés:

aarkus írta...

De jl esik ránézni ezekre a színekre most. :-)