2021. január 31., vasárnap

Edith a Sapka

December elején a nagy zoknikötési, meg évvégi munka lázában, hirtelen rámtört a fair isle köthetnék. 

Mármint. Akkor, abban a pillanatban. Azonnal. Tudtam, hogy közeledik az új év, és azzal az újévi pulcs, nem akartam túl nagy darabba fogni.

Viszont folyton az ölembe pottyant egy nem egész gombolyag bordó, tweed zoknifonal...
Úgy gondoltam, tökéletes lesz ahhoz a sapihoz, aminek a mintáját évekkel ezelőtt mentettem le  a pinterestről. 
Nem volt más, csak a diagram, az viszont két változatban, de sem a kezdő szemszám, sem a szaporítások, ráadásul a szegély mintájának ritmusa teljesen más volt, mint a többi részé. De hát terveztem már sapkamintát, csak ki tudom számolni.... volt néhány téves nekifutás, de végül...
A fair isle kötés ritmusába is vissza kellett rázódom, nem lett igazán sima, de egy alapos blokkolás csodát tett vele. 
Fonal: bordó tweed és szürke zoknifonal, származása ismeretlen
Minta: Edith the hat
Kötőtű: 3 mm
Fotók: Modell fotók: Noebert Varga

Nincsenek megjegyzések: