2023. július 23., vasárnap

Fejfedő az 1840-es évekre

 A dolgok mostanában... Ahogy az elmúlt néhány évben lassan szokásossá vált, a dolgok összeszaladtak, és a nyarunk kissé zsúfoltra sikeredett. Igyekszem egyensúlyozni a munkát, az életet, a szerelmet, a hagyományőrzést, a ruhakészítést, a zenét, a koncerteket és még ki tudja mit... 

És néha elvesztem a fonalat. 

De valamin mindig dolgozom, akkor is, ha csak később blogolok róla... sokkal később. Akár évekkel később.  

Ez a fejfedő, "bonnet" nem ebbe a kategóriába tartozik, hívhatjuk amolyan középtávú projektnek.

Még márciusban készítettem, az éves 1848-as forradalommal kapcsolatos eseményekre készülve.

A kalpa-alapot az Internetről rendeltem, a kék szalagot a Röltexben vettem, a virágokért a sajét készleteimet túrtam fel, és egy kis darab selyem anyagot kézzel festettem kékre a béléshez.

Mivel a vásárol kalap-alap nagyjából megfelelő formájú volt, kivételesen nem kellett azzal kezdenem, hogy szétvágjam, és átalakítsam, a feladatom "csak" a feldíszítése volt.
Bebéleltem a kék selyemmel, és adtam hozzá egy kevés kék csipkét.
A szalagdíszítést villa segítségével hajtogattam, ehhez könnyen találtok tutorialt a Pinteresten.
Amikor történelmi ruhákról kérdeznek, azt szoktam mondani, hogy két dolog határozhatja meg, hogy az, ami rajtuk van valami jelmeznek látszik, vagy olyannak, amivel az adott korból lépett ki az ember (lánya). És nem, nem az, hogy kézzel varrjuk-e, esetleg a megfelelő sodratú cérnával, de még az sem, hogy csak természetes festékkel festett anyagot használunk, vagy ilyesmi. 
Számomra ez a két dolog a megfelelő alsóruha, és a kiegészítők. 
Én, szeretem azt gondolni magamról, hogy legalább az alsóneműk tekintetében elág jó vagyok, a megfelelő kiegészítőket hajlamos vagyok elhanyagolni. Ezzel a bonettel, és néhány másik, a közeljövőre tervezett darabbal) ezen szeretnék változtatni. 

1 megjegyzés:

ishita-boss írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.