2021. december 7., kedd

Palmanova, az utolsó nyári hagyományőrző esemény

Ami -technikailag- nem is volt nyári esemény, bár ez attól függ, hogy a csillagászati, vagy a meteorológiai nyarat vesszük. Olyan személyként, aki életének jó részében kijutott a szeptemberi iskolakezdésből (nemcsak a saját iskoláim, hanem a fiam iskolái miatt is), szeptember 1, amolyan pszichológiai határa a nyár végéhez. Ráadásul, azt figyeltem meg, hogy valamikor augusztus 20-a és szeptember 1-je között az időjárás nem fokozatosan változik, mintha a Föld nem egyenletesen keringne a nap körül, hanem vannak pontok az évben, amikor bizonyos változások gyorsabban, vagy hirtelenül zajlanak, mintha az egyenletes mozgás helyett a bolygó billenne egyet, és ezzel radikálisabb változást hoz. Tudom, persze, hogy ennek semmilyen tudományos alapja nincs, de én így érzem. van néhány ilyen pont az év során az augusztus vége ilyen, amikor bármilyen meleg is van, a Szt. István napi ünnepek és az iskolakezdés között az idő elromlik, hűvösebb lesz. Persze, utána felmelegedhet, lehet eszméletlenül szép indián nyarunk, de az már más. 

A palmanovai napoleon-kori rendezvény szeptember első hétvégéjén talán nem is számítana nyári rendezvénynek..de Olaszországban van, ami jóval délebbre van nálunk. Két éve már jártunk ott, és emlékezetes jó élmény-nek könyvelem el, az idén valahogy mégsem voltam biztos benne. Igen, persze, az eseménynaptárba beírtam, de a pestisjárvány miatt az utolsó pillanatig bizonytalan volt, hogy nem mondják-e le, ráadásul arra a hétvégére több itthoni dolog is összeszaladt, koncertek, és egy fellépés a városban ahol felnőttem (olyasmi, amire azóta vártam, amióta hagyományőrzésre adtam a fejem. Norbi azonban egy rendkívül szabálytisztelő ember, véletlenül sem megy át a piros lámpánál (nem, az éjszaka közepén, tök üres, harmincadrangú mellékutcában SEM), nem hat át a záróvonalon, nem áll meg buszmegállóban kitenni valakit az autóból, stb. Ugyanígy, ha egyszer kimondta, hogy elmegyünk Palmanovába akkor nincs annyi nyafogás, más -látszólag jobb) esemény, ami meggyőzné az ellenkezőjéről. Szóval Palmanovába mentünk. Amit végülis nem bántam meg, élveztük, jól szórakoztunk, ráadásul meghosszzabbítottuk az utat egy kisebb olasz körúttal, de ez nem ennek a bejegyzésnek a témája. 

A két évvel ezelőtti eseményről nem írtam teljes bejegyzést, bár képeket láthattatok elszórva a 4 részes renecy-rózsás ruha sorozatban. 

Palmanova egy város, nem messze Velencétől, ami tulajdonképpen egy 9 ágú csillag-formájú erőd. Szeptemberben egy hétvégére megtelt katonákkal, civilekkel, időutazókkal a 18-19. század fordulójáról. 

Az alapítványt az idén egy kisebb - két párból álló csapat képviselte. 

















Nincsenek megjegyzések: