2024. október 6., vasárnap

... és a maradék... Love in a mist sapka.

 Megpróbálom utolérni magam...

Miközben tartottam magam a saját magamra rótt nem-veszek fonalat és a saját készleteimet használom ötletemhez, a maradékok felhasználására nem volt tilalom, ugyebár....

Emlékeztek a Love in a mist pulcsira, amit tavaly év végén kötöttem, és Februárban írtam róla bejegyzést? 

Akkor megmutattam a fonalat, amit befestettem, hogy izgalmasabb színei legyenek, és talán azt is említettem, hogy jócskán maradt belőle... 

Nagyon szerettem azt a pulcsit (és a fonal/színkombót), így minden maradékot fel akartam használni. Kötöttem egy kis átkötős kardigánt, amit azóta sem sikerült befotóznunk, de még azután is maradt, így úgy döntöttem készül egy sapka is... és mivel úgy tűnt, a fonal sohasem fogy el, egy pár ujjatlan kesztyűt is. 

A sapkához a beret fazonhoz általában használt mintámat vettem elő, 120 szemmel és 1 sima / 1 fordított passzéval kezdtem, amit 144 szemre szaporítottam, 6 ismétlést kötöttem a 24 szemes mintaegységből egymás mellett, és - attól függ, hogy számolom, 2 vagy három ismétlést a mintaegység soraiból egymás fölött.

For the hat, I used my basic beret formula, starting with a 120 stitch and K1/P1 ribbing and then increased the stitches to 144 stitches, and knitting six repeats of the 24 stitch pattern horizontally, and -depending how I count it- 2 or three repeat vertically.

Vagyis, az első és az utolsó ismétlés, ami nem teljes ismétlés, hanem a főmotívum egyszerűsített változata, és mellette a két ismétlés tulajdonképpen három teljes motívumot jelent egymás fölött átlósan. Az utolsó, lezáró kisebb motívum után a sapka tetejére csillagban összefutó vonalakat improvizáltam.
Egy tányéron blokkoltam, de a képeket nézve talán újra kellene blokkolnom egy nagyobb fedőn, hogy kicsit lazább, "buggyosabb" legyen.
A fonal ugyanaz a DROPS Flora és kézzel festett zoknifonal, amit a pulóverhez hasznltam. Pár nap múlva hozom a kesztyűről is a részleteket. Folyt. köv :-)
 

Fotók: Norbert Varga @Bodeszphoto

Nincsenek megjegyzések: