2023. január 2., hétfő

Piros, fejjel lefelé

Hát akkor nézzük.. Új év, új szándékok, új minden.. vagy sem, mert, mivel kezdem újra a blogolást? olyasmivel, amit két éve kezdtem el.

Ez volt az "Újévi Piros szerencsepulcsim" 2021. Nem igazán írtam róla sokat, és bár kerestem képeket a készítéséről, nem találtam sokat, bár két éve elég sokat blogoltam. 

Mindenesetre... A Raverly-n vagy az Instagramon botlottam ebbe a mintába (valószínűleg az Instán, de tényleg nem emlékszem pontosan hol). Amikor azonban meg akartam venni falnak szaladtam, ugyanis a Knit Picks oldalán jelent meg, de mivel Magyarországon élek még a digitális mintát sem engedte megvenni, ami nagy ostobaság. Már az is elég rossz (azt ne mondjam kirekesztő), hogy Európában csak bizonyos országokba szállítanak 8a miénkbe meg nem), de egy digitálisan letölthető minta? Ugyan már. Végül Angelának sírtam el a bánatomat, aki elküldte nekem a mintát a születésnapomra. 

Előástam a piros árnyalatú zoknifonalakat tartlmazó dobozaimat, és kiválogattam, ami többé-kevésbé megfelelt a listának. 

... és leültem gondolkozni, mert az eredeti mintát alulról felfelé haladva tervezték, de valahogy nem volt hozzá kedvem. Szeretem azt mondani, hogy nincs gondom azzal, ha varrni kell egy pulóveren, de amikor adott mennyiségű fonalam van (és nincs mód arra, hogy pótlást vegyek - ami gyakran megesik, ha készletből és / vagy turis fonalból dolgozom), a fentről kötött pulcsik (vagy az orránál kezdett zoknik) praktikusabbak, könnyebben kezelhetőek, könnyebb igazítani rajtuk (pl a hosszát), ha kell. 

Szóval vettem az eredeti leírást, kikerestem és feljegyeztem a szemszámokat bizonyos stratégiai pontokon: a kezdőszemszámot (a testen és az ujján is), a szemszámokat abban a vonalban, ahol az ujjákat és a testrészt egymás mellé teszi, ahol a minta véget ér, és a nyakkivágásnál, a leláncolt szemek számát. Fogtam a listámat, és gyakorlatilag megfordítottam fejjel lefelé, ez volt az alapja a kötésnek. Ugyanígy, de fizikailag is megfordítottam a diagramokat.

Sokkal később fejeztem be, mint általában az újévi pulcsikat, de úgy tűnik, minden évben egyre tovább és tovább tart. Ráadásul, miután befejeztem, még hónapokig tartott, mire eldolgoztam a fonalak végeit.
És újabb hónapok teltek el, mire rendesen le s fotóztuk.
Nincs igazán jó magyarázatom erre, azon kívül, hogy nagyon nem vagyok elégedett a súlyommal, amin a 2020-2021-es karantén évek nem segítettek. Sőt. Bár a pulcsi jó volt rám, mégis eléggé passzos volt..
Néhány éve, amikor a Joyride és az Ingrid pulcsimat csináltam, megszerettem a kontraszt-színből készült ujja mandzsettát (a hosszabb passzé mellett, ami már hozzám nőtt), és ebben a pulcsiban is használtam, (azért is, hogy biztosan elég legyen a piros fonalam).
Hasonlót készítettem a pulcsi alsó szélére is, ráadásul az oldalánál határozottabban szaporítottam, aminek az eredménye a csúcsos széle lett. Ez egy kicsit a lagenlook szabásvonalakra emlékeztet, és még dolgozom azon, hogyan lehet jól összekombinálni a kézzel kötött holmikat azzal a stílussal, ha jutok vele valamire, majd megmutatom. 
Végülis tavaly februárban fotóztuk a pulcsit és ne kérdezzétek miért nem írtam bejegyzést... nincs rá okom. Most azonban újra egy újévi pulcsin dolgozom, és ez eszembe juttatta, hogy össze kellene varrnom a tavalyit, és talán ideje ezt is megmutatnom. 

A pulóver a Happily mintán alapul, ami a Ravelry szerint már nem elérhető. 
(Megjegyzés 2023 dec: a Knit Picks oldalán elérhető a minta. Sőt, a digitálisan letölthető mintát, már Mo-ról is meg lehe venni. Hurrá. )
A fonalak vegyes zoknifonalak, a fehér DROPS Fabel.
Képek: Norbert Varga @Bodeszphoto


Nincsenek megjegyzések: