2023. február 1., szerda

Döntések, döntések...

Örökidők óta szerettem volna egy történelmileg többé-kevésbé hiteles, Outlander inspirálta szettet... vagy, amióta először vetítették... vagy nem is, én pár év késéssel láttam, de legalább azóta szeretnék ilyen ruhát, amióta láttam. Tudtam azt is, már az első rész vetítése óta, hogy szép kis kötött kollekció jelenik meg benne, amit én is elkezdtem, bár csak a nyakmelegítő készül el, és a vállmelegítő, amit nem fotóztunk be - még. A kendő lesz a következő a listán, de meglátjuk, mikor jutok hozzá.  

Mindesetre van néhány gondolatom, mielőtt belefognék a projektbe. NEM akarok egy teljesen "képernyő-hiteles" (egy-az egyben) másolatot, inkább olysmit szeretnék, ami történelmileg hiteles, vagy inkább "megfelelő" (mivel a teljes történelmi hitelesség ugyebár elérhetetlen), és felidézi az Outlander ruháinak a hangulatát.
Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a történelmi ruháim legnagyobb része (legalábbis eddig) kék, és bár a mostani terveim között szerepelnek más színek is, azért jellemző színnek a kéket szeretném megtartani. . 

Lesz februárban egy hagyományőrző piknik, amire készülök elmenni, de február azért mégiscsak tél, és bár a piros ruha működik megfelelő alsóruházattal (Végülis, korcsolyázni is voltam benne), egy vastagabb gyapjú vagy flannel szoknya egy kabátkával talán jobb lenne. Ráadásul nincs sok 18. századi esemény, hol máshol vehetném fel a cuccot, mint egy olyan eseményen, ahol a dresscode annyi "vegyél fel valami történelmi ruhát!".
Így, miközben arra vártam, hogy megszáradjon a beavatott len, amit az Aidah bélének szántam, már a következő projektet tervezem. 
Először is itt van ez a barnás / szürkéskék/ fekete (bár inkább sötétkék az) skót(os) kockás anyag a szoknyához.
Ezzel a sávolymintás kék anyaggal terveztem használni...

(a képeken ugyanaz a kék anyag szerepel, csak a fényviszonyok és a telefon fényképezője szórakoznak velem). 
De elég kék ez? Úgy emlékeztem, hogy vettem egyszer egy skótkockás-szerű anyagot, ami sokkal kékebb, mint a fenti anyag...
Felmásztam a létrán, és csodák-csodájára pontosan ott volt, ahol gondoltam, de, amíg odafent voltam, egy narancsos, pirosas, téglaszínű gyapjú is kipottyant...
Ami megleőően jól mutatptt a kék kockás anyaggal... annyira, hogy elgondolkodtam... hmm.
Láttam Katherine Instagramján egy narancs kabátot, ami nagyon tetszett (egy You Tube videót is készített arról, hogyan csinálta), és itt merült fel a kérdés... Legyen az Outlandlanderre jobban emlékeztető hangulat, vagy maradjon meg a forma, és a kockás szoknya, de rugaszkodjak el merészebben a képernyőn látott képtől.
És ugye ott van még a lehetőség, keverni a kettőt, és a kék kockást a két szövetkabáttal keverni:
Hát ez van. Döntések, választások, döntése...
Mit gondoltok? melyiket választanátok? 

(Claire képei az Internetről, az anyagok képei a telefonomról).


Nincsenek megjegyzések: