2020. november 14., szombat

Mint a mókus...

Ágit, aki a Minta Mókus szövödét megálmodta jó ideje ismerem. Egy városban nőttünk fel, de személyesen mégis fonalas, fonós körökben találkoztunk... 
Szerencsésnek tartom magam, hogy az első között próbálhattam ki a műhelyt... 
Régóta motoszkált bennem, hogy jó lenne történelmi ruhát kézzel szőtt anyagból készíteni, erre egy gyengécske próbálkozásom volt is már, de a megszőtt anyagot végül nem igazán tudom felvágni...
Mindenesetre, szöget ütött a fejemben, hogy a műhelyben az egyik szövőszék sávolymintára volt befűzve... A gondolatot aztán viszonylag gyorsan követte tett, mert a "tömeg" takácsmintát szőne inkább és Ági át akarta fűzni a szövőszéket, így a saját dolgaimban mindent félretettem, és még kialkudtam nála, hogy szőhessek egy pár méternyi sávolyszövésű anyagot... 
Feltúrtam a készleteimet, és ugyan jócskán van fonalam szövéshez (is), de általában egy-egy sálnyi mennyiséget. Megkerestem hát Ritát a lenfonalnál, és némi egyeztetés után 30 dekányi kétágú lenfonal tulajdonosa lettem... 
Innen már csak a szövés volt hátra... 
A sávolyszövés a szokásosnál nagyobb figyelmet kívánt tőlem, nemcsak azért mert több éve nem szőttem, de azért is, mert bár szőttem már takácsmintát, alapvetően mégis az egyszerűbb vászonszövéshez szoktam (amiben inkább a színekkel, csíkokkal játszottam) korábban. 
A fonal kissé egyenetlen, itt ott ..nem is csomók, csak összegyűlt szöszök vastagították meg, ennek eredményeképp a szövött anyag is rusztikusabb...


A végeredmény 3,6 méter (avatás után 340 cm) hosszú, 55 cm széles szövet...
A széle meglepően egyenletes volt, nem tudom, hogy a lenfonal, vagy a sávolykötés miatt...
Az anyagból egyszer egy kiskabát (doublet) lesz, majd a 17. századi öltözékemhez, valószínűleg hímezni is fogom majd, szóval nem egy rövidtávú projekt lesz...
Műhely: MintaMókus szövöde
Fonal: Lenfonal



Nincsenek megjegyzések: