2024. február 16., péntek

Szerelem első látásra, szerelem a ködben, Love In a Mist

Emlékeztek arra a kupac kötött cuccra, néhány bejegyzéssel ezelőttről, amiről azt írtam, meg akarom mutatni? No, eljött ez az idő is, és itt az első fecske. 

Bármit is mond a cím, azért ez (is) hosszú folyamat volt...

És, mint szinte mindig, ennek is van egy kis története. Évekkel ezelőtt találtam, kicsivel több, mint 3 motring türkiz színű zoknifonalat a kedvenc fonalturimban, ismeretlen márkájút. A fonal ok volt, de a színe, kissé unalmas volt... 


Na jó, visszavonom, jól tudjuk, hogy "unalmas türkiz", mint olyan nem létezik, de úgy éreztem, hogy lehetne ennél kicsit izgalmasabb is, így egyik festős napomon, beleszuszakoltam egy kis festékbe. Eredetileg amolyan "semi-solid" színt terveztem, és a végeredmény a tervezettnél kontrasztosabb lett, de imádtam. 



Annyira, hogy sokáig kerestem a TÖKÉLETES mintát, hogy felhasználhassam. Tudtam, hogy a három motring kevés ahhoz, hogy önmagában pulóver legyen belőle, ahhoz viszont túl sok, hogy olyan pulcsihoz használjam kontraszt-színként, aminek csak a vállán van minta.



Próbáltam belőle csíkos kardigán kötni, némi gyöngyszürke DROPS Flora fonallal kombinálva. Bár tetszett a két fonal együtt, mégis úgy gondoltam, az elmúlt években épp elég csíkos kardigánt kötöttem, most valami másra vágytam. Így a fonal egy zacskóban sínylődött a Florával együtt. Évekig. Időközben ugyan futottam bele néhány igazán szemrevaló fair-isle vállrészes pulcsimintával, de olyasmit akartam, aminek finom, szinte filigrán vonalai vannak. 

Csak én érzem, vagy tényleg sokkal válogatósabb lett az ízlésem, ahogy öregszem? Egyre kevesebb dolog tetszik, és sokkal határozottabban tudom -legalábbis bizonyos dolgokról- eldönteni, hogy bejön-e vagy sem. A Fair Isle mintás pulcsik például pont ilyenek.

Meglepetés volt hát, amikor először megláttam Elenor Mortensen Lovein a Mist mintáját, milyen erőteljesen hatott rám. Minden megvolt benne, a minta rajza finom volt. Tetszettek a vonalai, tetszett a filigrán (és nem karácsonyos, csillagos) motívum. A minta nem csak a vállat díszítette, hanem lefutott a testen és a két ujján is.

Így aztán mindent félredobtam, amin épp dolgoztam (igen, azt a térdharisnyát is, amit hetekkel korábban be kellett volna fejeznem).

Szokás szerint, csak addig a pontig voltam képes a mintát követni, ahol a test és az ujjak szemeit szétválasztottam, amit máris a mintától kissé eltérő helyen tettem. Utána kapott extra fogyasztást a derékvonal kialakításához, és határozottabb szaporítást a csípővonal formázásához. A pulóver testét hosszabbra kötöttem, és, ha már benne voltam, hozzáadtam egy ismétlést a mintához. Az ujjak azt a hosszú, bordásmintával kötött mandzsettát kapták, ami annyira jellemző rám, hogy szinte a márkajelemmé vált.


A minta kötése közben teljesen elvarázsolt, ahogy a kézzel festett fonal színváltozásai előbukkantak, és ahogy a minta vonalaival összedolgoztak

És, persze, tökéletesen illik a petrol-színű nadrágomhoz. Ugye látjátok, miért kellett pont ez a színárnyalat, ugye? 

Modelled photos, of course by @Bodeszphoto

Minta: Elenor Mortensen, Love in a Mist

Fonal: szürke: DROPS Flora, petrol: kézzel festett zoknifonal. 

1 megjegyzés:

helen írta...

Atya gagya, ez valami csoda dolog! Az a fonalfestes annyira jol sikerult! Nagyon profin nyomod :D Majd elmeseled, te hogy szoktal zoknifonalat festeni? Kivancsi vagyok nagyon a te technikadra!

Gratula a vegeredmenyhez, igazan erdemes volt belevagnod es mereszen festegetned es sok idot toltened es... most elvezd nagyon sokaig a vegeredmenyt :)