2010. október 20., szerda

Tervezés...design... kötésminta..írás...

Az együttműködés a Barkafonallal újabb, és kötős "karrierem" pontjához érkezett...
Korábban is sokat kötöttem minta nélkül, vagy egy adott minta alapján, de azt alaposan átdolgozva, néha annyira, hogy az ötletet adó eredetire alig lehet ráismerni...
Most viszont a Barkafonal felkérésére teljesen eredetit kellett terveznem, ráadásul úgy, hogy mások számára érthetően le is legyen írva, be legyen mutatva, hogyan készíthetik el...
A tervezés annyiból adott nagyobb feladatot, hogy konkrét fonallal, ami viszonylag vastagabb, de kézzel festett festett, kellett dolgoznom.
A kézzel festett fonalakkal nem egyszerű dolgozni, főleg, ha a felhasznált színek között nagy kontraszt van, mert a mintát mintegy "széttörik" előfordulhat, hogy a legszebb minta sem mutat jól...Tehát valami olyat kellett kitalálnom amit a színekkel nem elnyomják, hanem felerősítik egymást. Néhány próbakötés meggyőzött arról, hogy az eredeti ötletem, az 1x1-es csavrt minta jól működik (jobban mint bármi más), tehát ezt variáltam. Megkötés volt még, hogy a három darab kijöjjön két motringból, nem túl gyakorlottak számára is könnyen elkészíthető legyen, de a gyakorlottak se unják el magukat, mindhárom darab külön-külön is hordható legyen...
Így készült az őszi ujjatlan kesztyű, nyakmelegítő, beret szett. Ha sapka, az számomra beret, mert azt hiszem ez az egyetlen fazon ami jól áll nekem... az ujjatlan kesztyűket évek óta szeretem, melegíti a kezemet, de a városi közlekedésben is tudom használni, nem kell mindig levenni, ha bérletemet, kis aprót, vagy a kulcsomat kell előkeresnem. A nyakmelegítőnél régóta szerettem volna egy romantikus, tudoros-fodros fazont készíteni, itt volt a legjobb alkalom.
Fogadjátok szerettel, a részleteket a Barkafonal oldalán, itt találjátok. A sapka és a kesztyű a következő két hét témája lesz.

1 megjegyzés:

bucilla írta...

Nagyon klassz szettet terveztél, a nyakmelegítőket, és a zongorakesztyűket én is nagyon kedvelem, igazán hasznos darabok:)