2011. szeptember 13., kedd

Liesl kardigán

Ne kérdezzétek miért, ez a minta mindig is hidegen hagyott. Hallottam sokakat áradozni róla, de mégsem izgatott....addig amíg Barkánál meg nem jelentek azok a hosszú színátmenetes fonalak, amiről azt gondoltam a hullámos minta milyen klasszul kihangsúlyozza majd. De az a fonal sokkal vékonyabb volt, mint amit a minta elvárt volna. Bár átszámolgattam, elkezdtem, sőt el is jutottam úgy a testrész feléig, de az apró szemekből sokat kellett kötni, lassan haladt... szégyen nem szégyen, félretettem. De addigra már érdekelt a minta, körülnéztem hát a fonalaim között
És találtam egy csomagot ebből a pamutszalag típusú fonalból. Évekkel ezelőtt vettem a Wooly nagykerben, és csak most, ahogy kibontottam láttam, hogy nemcsak olyan zsinórféle a fonal, hanem azon belül szabályos távolságra kis göböcskék vannak. A próbakötés megmutatta, hogy a szemek és a sorok száma nagyjából OK, lesz, ha egy nagyobb méretet kezdek el kötni, és a göbök, bogyók vagy mi a csodák a foalon belül nem ártanak a mintának...sőt...
Az eleje teljes hosszában raktam rá gombokat, majd én eldöntöm hány gombot akarok begombolni...
A kötött anyagok jóformán soha nem elég stabilak, ezért a gombok mögött apró gyönygyház gombokat használtam erősítésnek, így a gombok sokkal biztosabban állnak, minth acsak a fonalra próbáltam volna felvarrni őket.
A fenti képeket Kristóf készítette. Alább pedig találtok egy párat akció közben, amikor a kardigánt az augusztusi Kecskeméti kötős találkozón viseltem. A képeket KicsiKató lőtte. Köszi :-)
És, ha már Katónál tartunk... érdemes ránézni a blogjára... megfertőztem ;-)

7 megjegyzés:

KicsiKató írta...

fertőzött tanítvány jelentkezik:)))

És figyelitek, milyen vidám az utolsó képeken?:))

Ez a pulcsi még mindig remekül áll, meg is van a mérce: csak annyi rétest ehetsz, amennyivel még nem kell sarokba dobni a kardigánt, kár lenne érte! :)))

Namata írta...

Csini vagy !!!:)

Délka írta...

Gyönyörű a kardigánod:)

Verocs írta...

Nagyon szép vagy benne :) azt a gombos ötletet azt hiszem átveszem, majd kérem érte a büntit :D és nemcsak Katát fertőzted, hanem talán engem is, megerősítő bólogatást kérnék majd....

Mosolyrend Évi :) írta...

Tökéletes minden :)

bucilla írta...

Szépséges lett a kardigánod:)

Tündérlátta írta...

Nagyon passzol a fonal a mintához. Szeretik egymást:-)