2013. november 15., péntek

Zsazsa

A középiskolában én voltam a rebellis diák, ő meg a rebellis tanár. Bár kevés órát tanított nekünk, mégis kedveltük egymást. Amit pedig tanított, az megmaradt, olyannyira, hogy az egyetem első irodalomvizsgáin abból éltem, amit annak idején a fejünkbe kalapált. Sőt, az, hogy ma már ott tanít, az egyik döntő szempont volt, amikor végül a szegedi egyetemre adtam be a jelentkezésemet pár éve.
Bár vagy 25 évig alig találkoztunk, ott vettük fel a fonalat, ahol annak idején abbahagytuk, és amikor megemlítette, hogy szeretne, valami kézzel kötöttet, valami könnyűt, csipkéset, gyöngyöset, azt mondtam miért ne... Ok, ha ismertek tudjátok, hogy az önző kötősök táborába tartozom, ritkán, kivételes alkalmakkor kötök másoknak. De Zsazsa kivételes személy, és egy csipkés top nem akkora dolog, ugye? (A csipkekendőket ne is említsétek neki!)
Tucatnyi ujjatlan csipkefelsőről küldtem képet, majd az internet minden zugát feltúrtam, hogy a "pont olyan" fonalat megtaláljam, a gyöngyösbolt készletét átválogatva választottunk ki a tökéletes gyöngyöt. A kötés ehhez képest már  simán ment, bár a mintán változtattam, körben kötöttem, és a derékvonal kialakításához plusz fogyasztás/szaporításokat.Az átadásnál Zsazsa azonnal fel akarta próbálni. És a mosoly az arcán megérte.
Minta: Leafy Glen Shell
Fonal: Ice Yarn Silk, alig több mint két gombolyagot használtam a 25 grammos gombócokból, ez a felső tényleg KÖNNYŰ.
Gyöngyök: Toho 6-os az Igazgyöngyből.
Fényképezkedésre nem készültem, nem vittem magammal gépet, Kocic Larisa lőtt egy párat a telefonjával.

2 megjegyzés:

anyahajó írta...

Csodaszép lett! A hajatok alapján akár tesóknak is elmennétek :)

Névtelen írta...

Tudom, tudom, tudom mi késztetett arra, hogy ezt a csodát megkösd. Az én angolom is a Zsazsa által megtanítottakon áll, amiért nem tudok elég hálás lenni neki. 25 éve láttam, és hogy csak a haja színe más!!! Köszönöm az élmény és az érzést!