2015. január 26., hétfő

Fair Isle kalandok avagy a Bergen kardigán

A Fair Isle kötés régóta izgatj a fantáziámat, de általában elakadok a kisebb daraboknál pl. a sapkáknál. Tettem ugyan néhány kirándulást a vezetett szálas kötés országába, a piros norvégmintás kardigánnalvagy a fekete szíves pulcsival, sőt a steeking vagyis az elvágós technikát is kipróbáltam a Harvest kardival... Az ősszel úgy döntöttem, hogy újra elkalandozom ebbe a világba, és többet megtanulok többet erről a fura, addiktív kötésről.
A DROPS Alpaca Party a tökéletes alkalmat adta, hogy beszerezzem a megfelelő fonalat egy kerek vállrészes kardigánhoz.
A sima kötéses részek annyira unalmasak, hogy kiböktem volna a szememet a kötőtűvel, hacsak nincsenek a jól edzett egyetemi tanáraim, akiket három éve edzek, és ma már a szemük se rebben, ha kötök egy-egy órán...és aztán az izgalmas rész is eljött.
Nem is tudom elmondani, mennyira izgalmas, ahogy az ember lánya az egyik szemet a másik után rakosgatja, és egyszer csak megjelenik a minta...
Bevallom, miután befejeztem a kardigán napokig ott hevert a nappalimban, és időről időre felkaptam, és azon tűnődtem, ezt tényleg én csináltam...
Minta: Bergen Kardigán a DROPS Design-tól
Fonal: DROPS Alpaca
Fotó: Christopher Laurent Deli

Nincsenek megjegyzések: