2019. május 20., hétfő

A Krúdy negyed Óbudának az a része, ahol épp a Kereskedelmi és Vendéglátóipari múzeum is van, akikkel csapatunk közeli, jó kapcsolatban van (nem kis mértékben köszönhetően egyik tagunknak, aki épp ott dolgozik.) Az ősszel két kiállításuk is nyílt 19./20. század fordulójának fürdőéletével kapcsolatban. A csapatunk részt vett a megnyitóban, és szintén benne voltunk a nagyjából félidőre szervezett "fürdő-napon" még februárban. Most a záróeseményt színesítettük. A "Tavasz a Krúdy negyedben" eseménysorozatban élő -történelmi interpretáció, szubjektív tárlatvezetés, divattörténelem, illemtan is megtalálható volt tánccal kiegészítve.

Az én ruhám:

A szoknyát egy kedves fiatal barátom készítette, Roland. Egy varrós FB csoportban ismertem meg, és közös érdeklődésünk a történelmi ruhák iránt beszélgetésekbe fordult. Kedvelem, kedves és segítőkész. Abban az iskolában tanul varrni, ami annak az iskolának az utódja, ahova én is jártam annak idején, és amikor az ősszel azt kérdezte tőlem, az éves versenyükön lenne-e e kedvem bemutatni egy-két történelmi ruháját, boldogan mondtam igent (aha, és van-e homok a saharában? )
És, ha már úgyis az én méretemben készült, megkérdeztem, mennyire lenne rossz bolt, ha én venném meg az anyagot hozzá, de utána használhatnám is.. Így legalább nem valami szekrényben lóg majd, hanem ténylegesen használatban lesz, kikerül az emberek szeme elé.
Mindez persze nem azt jelenti, hogy nem készítem többé a saját ruháimat- távolról sem. De szeretem támogatni a fiatal tehetségeteket is.
A nap nagyon jól sikerült, és mi szépek voltunk, még, ha nagyképűen hangzik is.
Alsóruházat az én munkám.
Szoknya: Zsérczy Kiss Rózsás Roland
Cipő: Cipéliusz
Fotók: Norbert Varga

Nincsenek megjegyzések: