2019. október 5., szombat

Regency vagy Napóleon/Jane Austen korabeli nappali ruha projekt, 3. rész:Az alsóruhákról

Már említettem valahol, hogy bármely történelmi öltözéknél rendkívül fontosak az alapok. Hiába néz ki jól a ruha, ha az ember lányának nem ott van a melle, nincs akkora hátsója, vagy nem olyan a dereka a ruhában, mint azt az adott kor divatja megköveteli, mindig úgy áll majd rajtunk, mint tehénen az a bizonyos...
Nemcsak az öltözködést, hanem a ruhák elkészítését is az alapoknál kezdjük. Kivéve, ha már megvannak az alapdarabjaink...
Én úgy másfél éve, a tavaly nyár eleji bál előtt elkészítettem ezeket a holmikat...
Vagyis készült nem is egy, hanem két szett alsóing és száras alsónadrág (ha a nadrág kimarad nem akkora hiba, igazából ekkoriban kezdett újra elterjedni, én főleg kényelmi szempontból hordom, de, ha már kell, akkor legyen "tenti". ITT mutattam meg őket. 
Készült még egy fűző... Igen, sokan gondolják, hogy ebben az időszakban a ruhák könnyebbek, lazábbak voltak, és a fűzőt is eldobták... Ez nem igaz. A feladata (és így a formája) más lett ugyan, de a fűző, mint olyan marad. Ebben az időszakban nem a karcsúságon, ergo a derék összeszorításán volt a hangsúly, hanem a mellek felemelésén. 
Image result for regency bustline
Ez egy elég jó illusztráció a normál, a modern és a korabeli helyzet ábrázolására.

Készült még tavaly egy "vállas alsószoknya", aminél a felsőrész feladata a fűző vonalait elsimítani, a szoknyarész pedig bőséget, tömeget ad a ruha szoknyarészének. Épp ezért az alsó szélébe még egy sorban zsinórt is varrtam a merevítéshez.
Mivel ezek a holmik már készen voltak, kezdhettem a varrást közvetlenül a ruhával. 
Folyt köv :-) 

Nincsenek megjegyzések: