2019. október 4., péntek

Savaria fesztivál

A szezonnak lassan vége van, és bármilyen reménytelennek is tűnik, hogy utolérjem magam, talán mégis van remény (különösen annak, aki halálra unja már a fellépések képeit...).
A Savaria fesztivál évente augusztusban népesíti be Szombathely utcáit. Két éve 19. századi témával mentünk, krinolinban, és reformkorban, tavaly tetőtől talpig reneszánszban, az idén (leginkább az olaszországi fellépésre készülve) Napóleon, Jane Auten korát idézve. Igen, pontosan, erre az eseményre szerettem volna a virágos ruhát megcsinálni, de nem jött össze. Azt használtam, amit a tavalyi bálra varrtam.
A fehér ruht ugyan szétszedtem darabjaira (igazából nem is fehér, apró rózsaszín pöttyök vannak rajta, de csak egészen közelről látszanak), és kijavítottam a felső részét, ami folyton lecsúszott a vállamról.

A báli ruhához használt felső réteg ugyanaz a szabásminta alapján készült, így ugyan az a gond vele, mint a fehérrel, de azt a ruhát... umm, kissé túl alaposan varrtam meg, olyan részletekkel (szegők minden varrásban) amik alaposan megnehezítenék, hogy szétszedjem. Egyszerűen annyi munka lenne, nem éri meg. Próbáltam rajta javítani valamennyit, de még mindig egyszerűbb lesz csinálni egy újat.... talán jövőre.
A Mare Temporis Facebook oldalán egy csomó fénykép van fenn, ide olyanokat próbáltam válogatni, amik ott nem láthatóak.
Egy kis színi előadást is összeállítottunk, néhány jelenettel, és táncokkal, amit kétszer adtunk elő.



És, hát... hol lehet egy római istent megcsodálni élőben, mint egy történelmi fesztiválon?
Fotók: Norbert Varga, az utolsó képet Lőrincz Andrea készítette.

Nincsenek megjegyzések: