2019. október 17., csütörtök

Fonós bejegyzés... az milyen is?

Miközben megpróbálom magam összeszedni, hogy megírjam a bejegyzést a kalandjaimról a regency ruha szabásmintájával, arra gondolatm, szórakoztathatnám a közönséget egy kis fonással... Valamikor, réges-régen az ilyen fonós bejegyzések többé-kevésbé rendszeresek voltak itt a blogon, majdnem annyira, mint a kötősök... később, mindkettő jócskán megritkult, sőt egyenesen veszélyeztetett fajjá vált... De most úgy tűnik Csipkerózsika felébredt álmából.. és már nem csak varrás történik a craft-szoba.. akarom mondani lakás falai között.
Fonás is előfordul... többek között előbányásztam néhány kártolt battot, amit ezer éve, de legalább egy másik korban kártoltam... De tényleg. Annyi minden történt azóta... Még azelőtt készült, hogy N-val találkoztam... mielőtt a hagyományőrzés beszippantott... mielőtt lenövesztettem az ezüsthajamat... mielőtt akárcsak elkezdtem volna az egyetemet... az isten szerelmére, még azelőtt, hogy a rokkám megérkezett volna.
Annak idején, 2011 februárjában ezt írtam róla...

Festettem úgy 8-10 dkg merinót Colombus festékkel farmer kékre.
Kb ugyanennyi alpakkát Kool Aid-el...olyan türkizes viz-kék lett, azt hiszem ilyesmit kapunk, ha gyári "aqua" árnyalatú festéket használunk.Érkezett még az Etsy-ről egy kis igazi türkizkék angora, és "angelina", ami olyan fényes, csillámos, de ebből csak egészen keveset, úgy fél-egy dekát használtunk.
Festettem úgy 8-10 dkg merinót Colombus festékkel farmer kékre.
És az idézőjel itt bezár "... ennyit írtam annak idején a kártolásról... 

A battok ezután hosszú éveket töltöttek az Ikejás ágyam fiókjában... és ahogy néhány hete újra elkezdtem fonni, először azokat a tweed-es battokkal kezdtem, amiket Adrienntől szereztem a különféle Gyapjúnapos rendezvényeken. Később, ahogy úgy éreztem már komolyabb elkötelezettséget is vállalhatok, alámerültem a fent említett Ikeja fiók mélységeibe...
Mivel annak idején finom merinóból, alpacábólÉS angórából kártoltam, a szösz rendkívül puha,,, 
Kíváncsi leszek, milyen lesz cérnázás után...

Nincsenek megjegyzések: