2010. április 18., vasárnap

Az UFO-k támadása

Feladom. Mindenféle jópofa ötletem volt arra miről kéne blogolni, de azután a fiam megbetegedett. Én meg elkaptam tőle. Vagy nem, lehet, hogy ez saját beszerzésű vírus/baci volt, senkit nem hibáztathatok, csak magamat, hogy legutóbb nem szabadultam meg teljesen. A levegővétel újra gondokat okoz, akár szájon át, akár orron át, újra nagy mennyiségben fogyasztok orrcseppet és a társait. Így miközben a kerestem valamit amit a Dr Who alatt köthetek (fiam legújabb kedvenc sorozata, de én is kedvelem) mindenféle folyamatban lévő projektet találtam. Sohasem voltam oda a nagy egyszerűségért, és a "kevesebb több" jelszót sem tettem soha a magamévá. (csak nézz be a ruhás szekrényembe-de ez egy másik post). Cassandra Danz-ot idézve, nekem a "több az több" :-)...
Úgyhogy ez most egy kis amolyan státusz riport a folyamatban lévő kötésekről, fonásokról.

Egy félig meglepi projekt, valaki másnak terveztem/készítettem, majdnem készen van. Még nem döntöttük el én blogolok róla, vagy a másik fél, de majd szólok ;-)))

A kétszínű Venezia pulcsi a skót fonalból. Van már teste (eleje háta egyben) és egy majdnem kész ujja. Még egy ujja jön, és utána a "steaking", a procedúra, amikor a körben kötött pulcsit bizonyos helyeken egyszerűen elvágjuk. Egyelőre elég rémísztőnek hat az elképzelés, de erősítem a lelkemet.

Végre az utólag vett gyapjú fonását is befejeztem a türkizkék merinó-selyemből, most már van elég egy rendesebb méretű kendőhöz.

Még azon a napon amikor az új Knitty megjelent rendeltem tiszta selyem fonalat a summit sál/kendőhöz, ami a múlt hétvégén ért ide. Jópofa minta, szórakoztató kötni. Már tudtam hogyan kell visszafelé kötni (balkezes anyuka öröksége), de ez jó lehetőséget ad a gyakorlásra. Sokat segít az is, hogy tudok az "angol" módra is kötni, éppúgy mint a fair isle-nél is nagy segítség a kétkezes kötés.

Új fonás, ebből a shetland gyapjúból. A valóságban több a szürke benne, mint a képen látszik. remélem tudok belőle eleget fonni egy shetland triangle kendőhöz.

Ahogy a Veneziával haladok, egyre többet gondolok arra, hogy a saját mintámat is megrajzoljam/megtervezzem. A fonal ami épp most érkezett Skóciából tökéletes lesz :

Jön a tavasz, ha másból nem is abból látszik, hogy rámjött a csipkeköthetnék:

Ki tudja miért tavasszal és nyáron támad meg ez az érzés? Ahogy jön az ősz félreteszem őket, mit ezt amit most kiástam a szekrény aljából, hogy befejezzem:

És persze ott van, amit a táskámban hordok, egy csipkesál malabrigó-ból, amit még azelőtt vettem, hogy realizáltam a kontrasztos színes fonalak, és a csipkeminták nem igazán jönnek ki egymással. Ezt a fonalat travelling rose mintához szántam, de egyszerűen agyonvágták egymást, így valami sokkal egyszerűbbet kellett keresnem. De remélhetőleg jól megy majd a piros tavaszi dezskimhez.

És akkor nem mutattam a zoknikat.. nem tartom magam "zoknikötőnek" ezek akkor nem számítanak, igaz?
Ti hogy vagytok ezzel? Egyszerre csak egyetlen dolog van a tűkön vagy több szálon futnak a dolgok?

2 megjegyzés:

nöné írta...

Szép kis gyűjteményed van:o) Ha nálam szétnéznénk, legalább ennyit, ha nem sokkal többet lehetne találni negyed-félkész állapotban. Most épp párhuzamosan kétfélét készítek, egy vastagabbat és egy csipkét, amit nagyon pihentető kötni a vastag fonal után.

Névtelen írta...

Azta! Mennyi szépség!!! Nálam a Venezia viszi a pálmát, de persze a többi is csodaszép. Irigyellek a kétkezes kötéséért, nekem nem áll kézre. Úgyhogy én továbbra is fordítgatom a Summitot. :)
Ja, és főleg: GYÓGYULÁST! Maximálisan megértelek, hasonlóképp vagyok :)))