2014. február 7., péntek

Majdnem Sophie

Az IK-ben megjelent dahlia kardigán mindig izgatta a fantáriámat, de tudtam, hogy nem szeretném a lógó, leffegő elejével. Sohasem szerettem azokat a kardigánokat, amiket nem tudok rendesen begombolni. Így amikor a Sophie kardigánnal találtam szembe magam azonnal tudtam, hogy el fogom készíteni.
Azt is tudtam, hogy bár a Drops pamutfonalára íródott a minta, én egy olyan angóra/merinó keverékből akarom megkötni, ami évek óta lapult a fonalkészletemben.
Szokás szerint, nem tudtam békén hagyni a mintát, jócskán változtattam rajta. nagyjából megkötöttem a háta négyzet csipkemintáját, és onnan mentem a magam feje után. Kihagytam az oldal betéteket, inkább a négyzetből kifelé haladva formáltam karöltőt, és derékformázást. Az elejéhez használtam a megadott mintát, a méreteit, a derék fogyasztást, a karöltőt a hátához igazítottam.
Nem használtam a mintában megadott rákötött lustakötéses gomboláspánt/gallér megoldást, hanem körben felszedtem a szemeket, bordás mintával kötöttem a gomboláspántot, a keskeny gallért rövidített sorokkal alakítottam ki.
Az ujját a csuklónál kezdtem, a mára már szokásommá vált széles, bordáskötéses passzéval, a felső ívét úgy alakítottam ki, hogy illeszkedjen a karkivávágásba.
A fonal puha, mint egy ma született nyuszi, de szöszöl is... egy előnye viszont van az angórát tartalmazó fonalaknak... rendkívül könnyűek. A 400 grammos csomagomnak a felét használtam el, most törhetem a fejem mi legyen a másik felével.
A minta magyarul is megtalálható a DROPS magyar nyelvű oldalán.
Fotók: Deli Kristóf


Nincsenek megjegyzések: