2014. március 23., vasárnap

Munkaköri kötelesség

Amióta a Drops mintákat fordítom, szinte munkaköri kötelessegnek érzem, hogy annyi mintájukat és fonalukat kössem meg, amennyit csak tudok.
Ez a könnyed szépség a 2014-es tavaszi/nyári katalógusban volt benne.Tavasszal, nyár elején gyakran tör rám a leküzdhetetlen csipke-köthetnék (ki tudja miért?)
Mivel egy motring jégkék Drops csipkefonalam is volt hozzá, nem kellett ellenállnom a vágynak.

A mintában csak apróbb változtatásokat tettem, és ezeket is csak azért, mert szerintem a kendőkre igaz, minél nagyobb, annál jobb, és el akartam használni az összes fonalat. Mit kezdenék, mondjuk 100 méternyi kimaradt hajszálvékony fonallal? A mintából eggyel több ismétlést kötöttem, a szegély utolsó 4 sorát megismételtem, és tettem még rá pár sort, hogy a széle igazán cakkos legyen. Így is kimaradt valamennyi fonalam. Ha még egyszer kötném, a négy ismétlés helyett nem ötször, hanem hatszor, talán hétszer is ismételném a fő mintát, és a szegélyt hagynám az eredeti szélességben.  És (természetesen???) tettem bele gyöngyöket. Jócskán.
Az elmaradhatatlan blokkolós képek, mert soha nem tudok betelni azzal mennyit számít egy alapos blokkolás. Valaki azt mondta, a Drops csipkefonala nem enged annyit, mint a gyapjúfonalak, ami logikus, mert az alpaca és a selyem szerkezete is más, sokkal kevésbé rugalmas. De láss csodát:
Azt hiszem elég szépen ki lehetett húzni.
 És a gyöngyök... mondom, hogy tettem bele gyöngyöket, nem?
Naa, az ilyen munkát szeretem.

4 megjegyzés:

anyahajó írta...

Ilyen munkakori kotelessegekre vagyom en is :-) szep lett, a gyongyos babraert meg egyenesen csodallak.

Macus írta...

Valahogy nálad mindig muszáj megjegyeznem valamit. Leginkább azt, hogy csodaszép, gyönyörű...
Most is csak ezt tudom mondani.

aarkus írta...

Mestermunka, szokás szerint - de azért az nem tud megszokássá válni, hogy a tudásod csodálatra méltó! :-))

Paat írta...

Anett, ez csodaszép! Nyitva is hagyom a minta-lapot:)))