2019. július 19., péntek

Selyemharisnya, történelmi öltözékhez...

Ez nm az eső próbálkozásom volt történelmi harisnyákkal, sőt, tavaly benne voltam a Leideni Textilkutató Intézet projektjében, amelyben egy 17. század elejéről származó, a Texel szigetek közelében elsüllyedt hajóroncsban talált harisnyát alkottak újra. Ezt a harisnyát még tavaly készítettem, eredetileg a Napóleon-korabeli báliruhámmal terveztem viselni, de végül úgy döntöttem, túl meleg lenne) de eddig nem sikerült fotózni...
A harisnya szerkezete a Texel-harisnyán alapul, a hátsó "varrás" díszített, a sarok pedig a félbehajtott technikával készült. 
A selyemfoalam jóval vastagabb volt, mint az eredeti harisnyáé... és igen, még mindig keresem a tökéletes, történelmi selyemharisnyához való selyemfonalat...

A félbehajtott sarok varrott, (vagy a háromtűs leláncolással készül). A félbehajtás előtt készített néhány fogyasztás miatt nem olyan csücskös, mint az első pár amit készítettem
Azt gondolom, a harisnya viselhető a 15. és a 20. század közötti kb bármelyik korszakhoz, de a legjobban a 17-18. századhoz illik.

Én, mint harisnyamodell.. A 15. század legvége -16. század legeleje korabeli olasz nemesi ruhámat viselem, ami kicsit korai a harisnyához, de hát... Végre egyszerre volt egy helyen a harisnya, a megfelelő háttér, a lábam, és a kedvenc fotósom :-)
A képeket Varga Norbert készítette.

Nincsenek megjegyzések: