2021. február 5., péntek

Heti fonós

Megint fontam... mostanában sokkal többet, mint az elmúlt években. Mindig egy csomó dologgal foglalkozom, a legtöbb textillel/fonallal kapcsolatos, és csak nagyon ritkán tudom, hogy mitől jön időnként az előtérbe valami, vagy mitől húzódik hátra. (Van kivétel, pl. pontosan tudom, hogy miért kötöttem jóval kevesebbet az elmúlt pár évben, de többnyire azért fogalmam sincs).

Úgy tűnik, mostanában a szövéssel van tele a fejem, és vele jött elő a fonás- 

Itt volt ez a teveszösz, amit vagy tíz éve festettem, amikor először elkezdtem szöszöket, gyapjút festeni. 


Ne kérdezzétek mi vett rá, hogy az egyik legfinomabb, legnehezebben kezelhető típust vegyem elő, akkor, amikor még nem igazán tudtam mit csinálok, de azt se miért nem fontam meg azóta se. Nem tudom, ott lapult a többi fonásra váró szösz között, és várta, hogy eljöjjön az ideje. 

Most azonban, hogy ott van Ági műhelyében az a petrol/fenyő...zöld felvetés...
A türkizek után kellett valami, amivel újra szőhetek rajta. 
A babateve szösz viszonylag rövidszálú, nem egyszerű fonni, és, ha azt akartam, hogy a fonal ne essen teljesen szét, kicsit túl kellett sodornom. 
Mivel szövéshez készült, ismét egyágúra hagytam. 
Úgy 1000 méter lehet. Folyt köv, majd a szövéssel. 

Nincsenek megjegyzések: