2022. április 5., kedd

Elégedettség?

Mondjuk azzal, hogy másfél hónap után végre megint írok ide? Nem, nem igazán. 

Arra az elégedettségre gondoltam, amit akkor érez az ember, amikor látszólag végtelen fonal-készleteiből egy újabb kis gombócnak ér a végére, és a következő kis gombócot hozzáköti.... Ezt az érzést gyakran érzem olyan projekteknél, amit maradék zoknifonalakból kötök, mint a nyakmelegítők, és a kör kardigán. 

Végre sikerült fotóznunk az a boxy pulcsit, ami a tavalyi autós-kötésem volt, elég hosszú ideig, hiszen egy dologban egyetérthetünk: boxy-pulcsit kötni, főleg az én méretemben, pláne zoknifonalból, eltart egy ideig, akkor is, ha 3,5-4 mm vastag tűt használtam hozzá a szokásos 3 mm-es helyett. 

Pár éve már kötöttem egy ilyen maradékos kardigánt, amit valamiért sohasem sikerült lefotóznom (ki tudja miért nem vittem magammal mostsem?), pedig tetszik, ahogy sikerült úgy egymás mellé tennem a maradék zoknifonal-gombócokat, hogy at alsó széle felé egyre sötétebbek kerültek, ezért most is így válogattam a gombócok között. 

Írott minta nem volt, csak fejből kötöttem. 

Jó sok szemmel kezdtem, alulról felfelé haladva, körbe-körbe kötöttem, az ujjáig, amikor először szemeket szaporítottam, majd szétosztottam a szemeket, a karöltőknek, s az elejét és a hátát külön-külön folytattam. Utána az eleje közepén is elosztottam a szemeket, és a jobb és bal vállát külön-külön fejeztem be, miközben szemeket fogyasztottam a nyakkivágás kialakításához. Mindezek után a vállakat háromtűs leláncolással illesztettem egymáshoz, szemeket szedtem fel a "karöltők" körül, és lefelé kötöttem a két rövidkés ujját. 
Legvégül szemeket szedtem fel a nyakkivágás körül, kötöttem pár sort lustakötéssel,szegélynek. Ennyi. Nincs varrás, csak sok-sok fonalvég eldolgozása, mert akárhol elfogyott egy kis gombóc, csak egyszerűen hozzákötöttem a következőt. Kivétel az ujjánál volt, ahol a kiválasztott gombolyagokat elfeleztem, hogy nagyjából hasonló legyen a két oldal (ha nem is szimmetrikus, vagy egyforma). 
Min változtatnék legközelebb? Bármennyire tetszik a boxy pulóver ötlete, és bármennyire bírom, ahogy másokon mutat, be kell látnom, hogy nem a jelenlegi alkatomhoz való. Akkor sem volt, amikor befejeztem, talán ezért is nem erőltettem a fotózást, bár valóban elégedettséggel töltött el, hogy egy rakás maradék darabka fonalat elhasználtam. 
Továbbá,, a V nyakkivágást mélyebbre csinálnám. Különben kellemes pulcsi lenne, főleg sportos viselethez, de még fogynom kell, hogy jól érezzem magam benne. 
Fonalak: különböző zoknifonalak
Kötőtű: Knit pro 3,5 és 4 mm. 
Foto: Norbert Varga. 


Nincsenek megjegyzések: