2022. február 17., csütörtök

Különbség

Ahogy a Vigadó beli eseményünkönk készült képeket nézegettem, valami nem hagyott nyugodni. Olyannyira, hogy egymás mellé tettem a képeket a  régi és az j ruháról. 

Most mondjátok, hogy hallucinálok, vagy tényleg 10 kilóval kevesebbnek látszom az újban... A két kép között kb egy hónap telt el, és igen, mind a két képen jelentős túlsúlyt hurcolok (kösz, pajzsmirigy)... de akkor is.  

Mivel hátulról is látszik, nek foghatom arra a tényre sem, hogy jobban éreztem magam az új ban és ez látszik a képeket. Van valami a szabásban, vagy talán a díszítésben... Talán az, hogy kihagytam az elejéről a fehér betétet? Talán az ujjára varrt "vállapok", vagy akárhogy is nevezzük a felső ujja réteget. Talán a derékvonalnál elhelyezett kis lapocskák, amik eleve azért kerültek fel, mert a felső túl rövid volt. Talán a derékvonal mélyebb V vonala? Talán a tény, hogy az új felsőben rendesen benne vannak a merevítések? 
Őszintén bevallom, nem vagyok biztos a válaszban, és ez azt is elárulja, hogy nem volt teljesen szándékos. Persze, voltak a régi ruhában dolgok, amiket nem szerettem, és változtatni akartam rajta, például ez a vonal:
Ne értsetek félre, tudom, hogy történelmileg autentikus, sok ábrázoláson lehet látni, Sisi koronázási ruhán is, nekem akkor sem tetszik. És/vagy nem áll jól nekem. Azonban, szerencsére, a magyaros ruha inkább egy gyűjtőfogalom, rengeteg változata van. 
Azt hiszem a tanulság annyi, hogy bár nem minden változtatás volt tudatos, az ösztöneim jók voltak. Ösztönösen tudtam, hogy a régi nem igazán úgy áll, ahogy kellene, és szintén ösztönösen megtaláltam a megfelelő változtatásokat. 

1 megjegyzés:

Emese írta...

Tényleg hihetetlen a különbség! Szerintem a túl rövid derék volt a hibás. A régin a felsőtested "befoglaló formája" szinte négyzet alakú, az újon viszont már egyértelműen trapéz. A rövid derék nem engedi láttatni a derekadat. A V-alakú derékvonal is sokat segít optikailag. Bravó!