2024. május 31., péntek

UPK 2023, Rosendhal

Már majdnem utolértem magam az elmúlt néhány év újévi Szerencsepulcsijával (és a dokumentálással).

Aki egy ideje már olvassa a blogot annak ismerős a koncepció, ha nem, mondjuk  ITT (amivel épp azt is realizáltam, hogy az ötlet, vagy ma már hívhatjuk hagyománynak 12 éves az idén), de évente úgy legalább egyszer emlegetem, amikor valójában meg is kötöm. Így nagyjából egy tucatnyi újévi pulcsim van, többnyire pirosak. 

Az alapvető szabály, hogy nincs szabály, mindenki magának hozza meg azokat. Én úgy döntöttem, hogy számomra a szerencsepulcsi domináns színe piros, január elsején elsőként fogok hozzá, olyan korán, ahogy csak tudok (vagyis, ha fent vagyok éjfélkor, akkor rögtön éjfél után, ha nem, akkor reggel az az első dolgom, de úgyis értitek) és nem kötök mást, amíg nincsen készen, kivéve azokat az eseteket, amikor olyasmit kell kötnöm, amit nem kell néznem (pl moziban vagy autóban). 

Az elmúlt években egyre tovább tartott befejeznem őket, egyet félre is tettem a befejezés előtt, és a kizárólagosságot sem tartottam be olyan szigorúan. De a tavalyi év végén mindent befejeztem, , és megfogadtam, hogy az idén aztán betartom a saját szabályaimat (úgy is volt, az idei tétel befejezve, blokkolva, csak a fotózásra vár). 

Ezt 2023 január 23-án kezdtem el. A mintát már akkor kinéztem magamnak, amikor a DROPS-nak lefordítottam (megnéztem, 2017-ben volt), bár akkor is tudtam, hogy a DROPS Merino Extra Fine helyett a DROPS Florából akarom megkötni. Bőven van a Flórából a készleteimben, így csak a megfelelő dobozt kellett levennem, és kiválogatni a gombolyagokat.


A kardigánt szokás szerint a leírás szerint kötöttem, a karöltők aljáig, utána határozottabban fogyasztottam és szaporítottam a derékvonal kialakításáig, és hosszabb mandzsettát kötöttem az ujjára. Ugyanakkor a minta jól megírt és a diagramok mintái egyszerűbbek, mint, amilyennek látszanak.

Fotók: Norbert Varga @Bodeszphoto

U.i: Nem vagyok mérges a fotókon, csak piszok hideg volt :-) 


Nincsenek megjegyzések: