2014. augusztus 16., szombat

Heti fonós

Réges-rég egy másik életben, egyes amerikai éttermekben bizonyos fogások között citrom vagy lime fagyit szolgáltak fel, hogy "kitisztítsák/semlegesítség az ízlelőbimbókat". ahogy próbálok a megszokott kerékvágásba visszakerülni, jóval többet fonok mint kötök. Mikorra a piros kártolt battot megfontam, már tudtam, hogy a következő fonásomnak is pirosasnak kell lennie...
De akkoriban éppen festeni is pirosas fonalakat és gyapjúkat festettem... és kissé ki akartam tisztítani az ízlelőbimbóimat...és úgy döntöttem, mielőtt az újabb pirosas fonatnak nekiugrok, megfonom ezt a természetes színű alpacát, ami már több éve lapult a fiókomban...
A selymes alpaca könynen hagyja magát a "long draw" technikával történő fonáshoz, amely a másik, rövid, csipkedős technikánál gyorsabb is, így ezzel fogtam hozzá. igaz így határozottan rusztikusabb lett, meg habosabb, már amennyire a habos szó egy kimondottan vékony fonalra alkalmazható, bár ez most épp a szokásosnál egy hajszállall vastagabbra sikerült.

100 gramms, natural .
500 méter, kétágú.

1 megjegyzés:

Timici írta...

Nagyon szép és pont jó vastagság! :)