2016. június 7., kedd

Örökség

Már többször említettem itt a blogban apai nagymamámat és az anyukámat, akiktől a kézzel molyolós géneket örököltem... de valószínűleg ez a történet messzebbre nyúlik vissza...
Itt vannak például az anyai nagyszüleim...
A nagyapám, Kőrösi Lajos aki fiatalkorában nyomdász volt, de én már csak úgy ismertem, mint aki a nagymamám által kiszabott és megvarrt cipő-, de méginkább fapapucs és klumpa felsőrészeket szebbnél szebb módon kidekorálta, és a nagymama, Nagy Margit, aki fiatalon is cipőgyárban dolgozott, de nyugdíjas korára pedig ő szállította Kecskemét környékén a legszebb fapapucsokat...
Nekem mindössze ennyi maradt belőlük, egy fél fapapucs felsőrész, és egy olló, amivel a nagypapám utolsó éveiben a bőrt szabta... Később évekig használtam szabásmintákhoz, de egyszer szétesett a nyele, de nincs szívem kidobni... 
Van még néhány festményem, amit a nagypapa festett. Anyukám egyszer az egész tömböt nekem adta, amin elcsodálkoztam, mert ugye, mindig is a bátyám volt a kedvenc a Kőrösi családban... de elosztottuk a képeket egymás között, és csak néhány maradt nálam... Talán egyszer helyem is lesz ahhoz, hogy megfelelő módon kitegyem...

Nincsenek megjegyzések: