2020. január 9., csütörtök

Heti Babona?



Le Roman de la Rose. Bodleian, MS. Douce 195. French, late 15th century.

Tegnap bejegyzést írtam a FB-on levő fonós csoportomba, a Szent Guzsaly napjáról, és eszembe jutott, hogy amikor a szakdolgozatomat írtam (igen, abból, ráadásul anglisztikán), utánanéztem a kötős- fonós babonáknak… Nem volt fő szempont, így a kutatás nem volt mély, de mostanában egyre többször botlottam a témába. Egyre gyakrabban emlegettem a “pasi átkot” (ahha, az ajándékba kötés és a karácsony jóbarátok, ugye?), még egy általam kedvelt blogger is írt róla, mégha a véleménye az enyémtől kissé el is tér. És mi a helyzet a többi babonával? Rengeteg van belőlük, ami a fonásra, kötésre, szövésre, vagy akár a varrásra vonatkozik. Mi lenne, ha felfedeznénk őket, szépen, sorban? Magamat ismerve, nem hiszem, hogy rendes heti rovat lenne, de igyekszem rendszeresen hozni egy-egy ilyen babonát… és esetleg azt, mit gondolok róla, akár beszélgethetnénk is egy kicsit arról, hogy ti mit gondoltok… Szóval? Mi legyen az első?

Nincsenek megjegyzések: